חברת התעופה הישראלית ארקיע דורשת להסדיר את פעילותה כולה מטרמינל 1, במקום החלוקה הקיימת כיום בין טרמינלים 1 ו-3. החברה טוענת כי החלוקה מפלה אותה ביחס לחברות תעופה זרות. מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ': "הפיצול בין הטרמינלים יוצר נטל כבד ובלתי מוצדק". כל הפרטים
חברת התעופה "ארקיע" עותרת לבית המשפט נגד רש״ת ומשרד התחבורה
תעופה | מערכת מדור התיירות עם העניין הבא. חברת התעופה הישראלית "ארקיע" הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את פעילותה מטרמינל 1 בלבד, ולא בין טרמינלים 1 ו-3 כפי שמתקיים כיום.

"ארקיע" טוענת כי הפיצול הקיים מפלה אותה לרעה ביחס לחברות תעופה זרות, במיוחד לאחר שחברות אלו השהו את טיסותיהן לישראל עם פרוץ המלחמה, בעוד "ארקיע" שמרה על רציפות הפעילות. החברה גם מתנגדת להחלטת הממשלה להעלות את עלויות הביטחון לחברות התעופה, ומבקשת מתווה שיסייע לה להתחרות בהן.
בעתירתה, טוענת "ארקיע" כי יש לקבוע קריטריונים שוויוניים להפעיל טיסות מטרמינל 1, תוך התחשבות באינטרסים לאומיים חשובים כמו חיזוק הקשר האווירי והגדלת הטיסות לאילת. החברה מציינת כי הקריטריונים הקיימים אינם מתאימים למציאות הנוכחית, ומצב הפעולה בשני טרמינלים מוביל לעלויות תפעוליות גבוהות.
"ארקיע" גם מציינת כי החברות הזרות ישובו לפעול מטרמינל 1 בעוד היא נותרת במצב תחרותי קשה. מנכ"ל "ארקיע", עוז ברלוביץ' אמר כי: "ארקיע הייתה ונשארה חברת תעופה ישראלית המחויבת לציבור ולמדינה. בתקופות קשות, כשהשמיים התרוקנו מטיסות זרות, ארקיע נשארה כדי לשמור על חיבור אווירי לישראל ואף לבקשת שרת התחבורה פתחה קו תעופה לניו יורק".
לסיום, ברלוביץ' סיכם ואמר: "כעת היא דורשת יחס הוגן ושוויוני. הפיצול בין שני טרמינלים יוצר נטל כבד ובלתי מוצדק, ואנו מצפים ממשרד התחבורה לתקן את העיוות הזה במהרה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות באייטם שתפו אותנו
מערכת פוסט ניוז