מנכ"ל חברת "ישראייר" אורי סירקיס. צילום: מוני שפיר\לפי סעיף 27א'

ישראייר ממריאה: פתיחת שנה חזקה עם שיאים בתזרים, הזמנות ונוסעים

ישראייר מציגה תזרים שיא של 25 מיליון דולר, צבר הזמנות קיץ של למעלה מ-160 מיליון דולר ועלייה חדה במספר הנוסעים. המנכ"ל אורי סירקיס "ההשקעות ברבעון הראשון יניבו פירות משמעותיים בהמשך השנה". כל הפרטים

שתפו כתבה

מערכת מדור התיירות עם העניין הבא. חברת התעופה "ישראייר" פתחה את הרבעון הראשון של 2025 עם תוצאות מרשימות המעידות על מגמת צמיחה מואצת. החברה מדווחת על תזרים מזומנים חיובי של כ-25 מיליון דולר, תוך שהיא מציבה לעצמה יעד שאפתני להטסת 2.1 מיליון נוסעים עד סוף השנה – יעד שעשוי להפוך את 2025 לשנת שיא נוספת ברווחיות.

קמפיין קטאר

לפי נתוני החברה, בחמשת החודשים הראשונים של השנה טסו עם ישראייר כ-750 אלף נוסעים – עלייה של למעלה מ-300 אלף נוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות לקיץ הקרוב כבר חצה את רף ה-160 מיליון דולר, מה שמצביע על ביקוש גבוה ושביעות רצון מצד הלקוחות.

"ישראייר" דיווחה כי הרחיבה את צי המטוסים שלה בשישה מטוסים נוספים – שניים בבעלות מלאה וארבעה בחכירה רטובה – זאת כחלק מהיערכות לקליטת מספר שיא של נוסעים בעונת הקיץ. במקביל, החברה השיקה תשתיות מתקדמות הכוללות מערכות ניהול הכנסות מבוססות בינה מלאכותית, מערך צ'ק-אין חדשני ואתר מכירות מחודש.

"מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להבטיח לא רק את היכולת המבצעית שלנו, אלא גם את רווחיותנו", אמר מנכ"ל החברה, אורי סירקיס. לדבריו, למרות ההשקעות הגבוהות בציוד ובהכשרת כוח אדם, הרווחיות הגולמית נותרה יציבה. "ישראייר" מדווחת על עלייה ברווחיות ממוצרים נלווים, שתרמו כ-26 דולר בממוצע לנוסע ברבעון – עלייה של 30% לעומת השנה הקודמת. נתח זה מהווה כ-11% מהמחזור ומעיד על שיפור במדדי היעילות והכנסות.

מנכ"ל "ישראייר" אורי סירקיס. צילום: יח"צ
מנכ"ל "ישראייר" אורי סירקיס. צילום: יח"צ

סירקיס הדגיש כי ההשקעות ברבעון הראשון – הכוללות הוצאות קליטה, גיוס והכשרה מואצת של צוותים, מאבק על סלוטים בנמל התעופה בן גוריון והתאמה מבצעית של מערכי האבטחה והתפעול – צפויות להניב פירות כלכליים כבר מהרבעון השני, בו צפויה החברה להטיס עוד 150–200 אלף נוסעים ברמות מחיר גבוהות יותר.

למרות רכישת מטוסים בהיקף של כ-39 מיליון דולר, "ישראייר" הצליחה לשמור על יציבות בקופת המזומנים, ואף רשמה שיפור של כ-28 מיליון דולר בתזרים, לעומת השנה שעברה – אינדיקציה חיובית להתאמה מוצלחת של החברה לשוק המשתנה.

"בשנים האחרונות הוכחנו את היכולת שלנו להתמודד עם אתגרים – ממשברים עולמיים ועד שינויים רגולטוריים. היעד של 2.1 מיליון נוסעים ב-2025 אינו רק בר השגה – אלא משקף את האמון שלנו בתוכנית ובצוות", מסכם סירקיס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות באייטם שתפו אותנו
מערכת פוסט ניוז

פוסט ניוז תגובות

כתבו את דעתכם על הכתבה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *