סבב השיחות בין ישראל ולבנון בוושינגטון. צילום: שמוליק עלמני, שגרירות ישראל בוושינגטון
סבב השיחות בין ישראל ולבנון בוושינגטון. צילום: שמוליק עלמני, שגרירות ישראל בוושינגטון

המשא ומתן בין ישראל ללבנון נמשך; הדיונים התארכו ליום רביעי

הדיונים בין ישראל ללבנון נכנסו ליומם הרביעי לאחר שהתארכו מעבר למתוכנן, וברקע נבחנת תוכנית לנסיגה ישראלית מוגבלת מדרום לבנון תחת פיקוח אמריקני. במקביל, איראן מאיימת ונתניהו מבהיר כי ישראל לא תיסוג מאזורי הביטחון. כל הפרטים

שתפו כתבה

מדיני | מערכת החדשות של "פוסט ניוז" עם הדיווח הבא. המשא ומתן בין ישראל ללבנון בוושינגטון נמשך גם היום (שישי), לאחר ששגרירות ישראל בארצות הברית הודיעה כי הדיונים התארכו מעבר למתוכנן. בכך נכנסות השיחות ליומן הרביעי ברציפות.

קמפיין קטאר

על פי הדיווחים, בוושינגטון נערכו לאפשרות של טקס חתימה על מזכר הבנות בין ישראל ללבנון, אך בעקבות התארכות הדיונים הוא לא התקיים במועד שתוכנן. במסגרת המגעים גובשה תוכנית פיילוט לנסיגה ישראלית מוגבלת מדרום לבנון, שתתבצע תחת פיקוח אמריקני.

לפי התוכנית, כוחות צה”ל ייסוגו משטח מצומצם, ובמקומם ייכנס צבא לבנון, שיקבל אחריות ביטחונית בלעדית על האזור. ברקע השיחות, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, איסמעיל קאאני, איים על ישראל וקרא לה לסגת מלבנון, תוך שהתייחס לנסיגת ישראל בשנת 2000 וטען כי תרחיש דומה עשוי לחזור על עצמו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לאיומים בטקס סיום קורס הקצינים בבה”ד 1 והצהיר כי ישראל לא תיסוג מאזורי הביטחון בדרום לבנון. לדבריו, המבצעים באיראן הסירו איום מיידי על ישראל וחיזקו את ההרתעה.

בתוך כך, צה”ל התיר לפרסום כי רב-סמל ראשון (במיל’) באסל סויד, בן 32 מפקיעין, נהרג בתאונה מבצעית בדרום לבנון לאחר שכלי רכב צבאי התהפך במרחב רב א-תלתין. לוחם נוסף נפצע באורח בינוני.

מותו של סויד מצטרף לשורת האבדות שספגו כוחות צה”ל בלבנון בשבוע האחרון, לאחר שבסוף השבוע שעבר נהרגו סגן-אלוף דור גדליה בן שמחון, סמ”ר יואב קליין, סמ”ר ליאב כבביה וסמ”ר נוה חבשוש מפגיעת רחפן נפץ של חיזבאללה בכפר תבנית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות באייטם שתפו אותנו
מערכת פוסט ניוז

פוסט ניוז תגובות

כתבו את דעתכם על הכתבה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *